Tilbud til professionelle

Spar penge og skab bedre arbejdsmiljø og tilfredse medarbejdere.

Spar penge og skab bedre arbejdsmiljø og tilfredse medarbejdere.

Du kan enten give dine medarbejdere et årligt stress check – eller du kan give dem tilbud om mulighed for tre samtaler per ansat efter behov.

Ved at give medarbejderne et stress check, kan du fange en begyndende stress, inden din medarbejder er blevet syg af det, han eller hun går med. Stress kommer snigende, og vi vænner os til symptomerne uden at lægge mærke til dem, før de er blevet alvorlige. Det er derfor, det giver mening at tilbyde alle ansatte denne service.

Sammen med stress kommer også ofte angst eller depression.

En sygemelding på grund af stress kan – hvad enten den er fuldtids eller deltids – tage mange måneder. Prøv at regne det om i lønkroner. Så kan prisen for et check hurtigt tjene sig selv hjem.

Et stress check er en samtale på 45 minutter. Samtalen afklarer, om der skulle være symptomer på stress, og samtalen afklarer samtidig, om disse symptomer ligger i den sociale, den arbejdsmæssige eller den private del af tilværelsen.

Bare det at den ansatte bliver opmærksom på stress symptomerne, vil give ham eller hende mulighed for at handle på det. Jeg anbefaler, at konstatering af stress symptomer følges op af to til tre samtaler, som støtter medarbejderen i at fjerne eller ændre de ting, der skaber symptomerne. Alt efter problemets art, kan der være behov for yderligere.

Du kan alternativt tilbyde dine medarbejdere mulighed for tre årlige samtaler efter behov hos psykoterapeuten. På den måde imødegår du, at de større problemer, vi alle kan møde i tilværelsen, får lov til at vokse sig så store, så de får indflydelse på arbejdsindsatsen.

Det kunne være emner som problemer kolleger imellem, sorg over at have mistet, ægteskabelige uoverensstemmelser, skilsmisser, begyndende depression eller bare, udfordringer i livet generelt.

Det handler om at løse problemerne, inden de er blevet store.

Det skal siges, at det ikke vil være alle medarbejdere, der bruger tre samtaler hvert år. Erfaringen siger, at medarbejdere sætter pris på denne mulighed, og at de bruger den med respekt for dette fine tilbud.

Jeg var trængt op i et hjørne rent jobmæssigt. Jeg havde brug for hjælp til at finde ud af, hvilken vej jeg skulle vælge – og jeg fik hjælp. På bare to samtaler fik jeg afklaret, hvad jeg ville. Det interessante er, at da jeg fik støtte til at høre, hvad jeg selv sagde, så havde jeg selv løsningen. Jeg vil ikke tøve med at få en samtale, hvis jeg en anden gang får brug for afklaring.

Ps: Jeg fik et andet job, og jeg har det godt i dag.

Kvinde på 40 år

Kontakt mig

Kontakt mig allerede i dag for at få 20 minutters gratis terapisamtale.